Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAres, Nancy; Gorrell, Jeffrey
TitelMiddle School Students' Understanding of Meaningful Learning and Engaging Classroom Activities.
QuelleIn: Journal of Research in Childhood Education, 16 (2002) 2, S.263-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-8543
SchlagwörterClassroom Environment; Learning Activities; Middle School Students; Middle Schools; School Attitudes; Student Attitudes; Student Motivation
AbstractExamined middle school students' perceptions of the conditions that foster their meaningful engagement in classroom learning. Found that students described classroom environments in which students are mentally and physically active in instructional activities that are meaningful, varied, and interesting, and that involve group learning. Interesting and varied tasks were contrasted favorably with routines that discourage student motivation. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: